ZUZANA JE VŠUDE JAKO DOMA

Pásmo písní

Hudba: Jiří Šlitr, Karel Mareš, Ferdinand Havlík, Angelo Michajlov a Ray Charles
Texty písní: Jiří Suchý
Režie: Karel Mareš
Výprava a kostýmy: Jarmila Konečná
Film: Jiří Suchý a Rudolf Milič ml.
Premiéra: 22. listopadu 1965
Derniéra: 11. května 1966
Repríz: 96 


Hráli:
Zuzana Burianová
Valerie Brázdová
Nina Hamrlová nebo Naďa Urbánková
Miloslav Balcar
Milan Drobný
René Gabzdyl
Vl. Hrabánek
Antonín Hrůza
Jaromír Mayer
Angelo Michajlov
Ferdinand Havlík
Evžen Jegorov
Orchestr divadla Semafor 


Písničky: 

Kytky se smály
Písnička pro kočku
Oudolí
Jako Penelopa
Na vrata přibili můj stín
Modré džínsy
Ba ne, pane
Čekání na tetu
Na louce zpívaj drozdi
Nekoukejte slečno na čočku
Nevím kudy kam
Řada koní
Stála basa u Picassa
Stárnutí
To nám slečno nedělejte
Ubohý otec
Vlny


Recenze


Po dvouleté přestávce se na scéně divadla Semafor objevila 22. listopadu opět naše "stará" známá Zuzana. Jmenuje se opět trochu jinak - "Zuzana je všude jako doma". A poprvé jsme ji také přivítali na scéně v podobě půvabné Zuzany Burianové. Jak už tomu v Semaforu bývá, spolu s ní a ostatními interprety také na dvacet nových melodií, které pro představení napsali Jiří Šlitr, Jiří Suchý, Ferdinand Havlík, Karel Mareš, Angelo Michajlov, Pavel Kopta a další. Zatímco však všechny tři předcházející Zuzany stavěly především na vynikajících interpretačních výkonech, dává Semafor tentokrát příležitost mladým, v několika případech téměř neznámým zpěvákům a zpěvačkám, což se ve výsledku ukázalo dost problematické. A tak jediný obdivuhodný muzikantský výkon spadá na vrub orchestru Ferdinanda Havlíka, který tvoří - jak známo - skupina velmi dobrých, pohotových muzikantů. Málokdo v nich však tušil také možnosti neodolatelných scénických partnerů komiků, kteří své umění dovedou bohatě rozehrát: koncert, nejen v hudebním slova smyslu, který v Semaforu předvede Ferdinand Havlík, Evžen Jegorov i další členové orchestru, je rozhodně nezapomenutelným zážitkem večera.

K ostatním interpretům jen stručně: jméno Milana Drobného znají všichni ti, kteří viděli Zuzanu v pořadí třetí. I tentokrát se uvedl dobře a podal také - vedle hostujícího Angela Michajlova v roli imitátora známých světových hlasů jeden z nejlepších výkonů představení. Prozatím jen talent a mladý elán předvedli další z mladých - René Gabzdyl, Antonín Hrůza a Nina Hamrlová. Vzdor svým zkušenostem nepatřil právě k nejlepším Jaromír Mayer: v mnoha případech je jeho intonace pouze přibližná a hodně nejistá, což je v přímém poslechu a za doprovodu malého orchestru zvlášť markantní.
"Zuzana je všude jako doma" tak trochu postrádá svůj původní jiskřící náboj: přináší však vtipné tvůrčí i režijní nápady, promyšlenou gradaci představení a dále rozvíjí své tendence "dělání si legrace" z věcí, které si to zaslouží - viz třeba parodii na českou lidovou beatovku "Zasadil jsem konvalinku", v níž se znovu blýskne Havlíkovo živelné a strhující muzikantství.
Nová Zuzana v Semaforu je tedy na světě. Vedle písniček a jemného humoru předkládá i svěží mládí, nové tváře, jména a hlasy, které se mohou stát tvárným materiálem dnes už osvědčené školy talentů - Semaforu.

autor: Nina Dlouhá, vyšlo v časopise Melodie č. 1, 1966, rubrika: Na vlastní uši